Yapay zeka artık Klarna için her derde deve değil. İsveçli ertelenmiş ödeme devi nihayet insan temasının müşteriler için gerekli olduğunu fark etti.
Artık birçok mesleğe son verecek olan üretken yapay zeka nedeniyle milyonlarca işin yok edilmesini açıklayan çalışma sayısı yok. Ayağın son değişimi Klarna Durumun tamamen tersine çevrilmesi anlamına gelmez, ancak özellikle empati, yargı ve nüansın değiştirilmesinin zor olduğu hassas etkileşimlerde otomasyon sınırlarının daha pragmatik bir anlayışını ifade eder.
AI yeterli değil
Ertelenmiş ödemenin en büyük küresel uzmanlarından biri olan Klarna, 2023'te Openai ile işbirliği yapan ilk şirketlerden biriydi. Bir yıl boyunca, İsveç girişimi AI kapasitelerinin geliştirilmesine odaklanmak için işe alımları durdurmuştu. 2024'te Klarna, üretken yapay zekanın şu anda 700 müşteri hizmetleri acentesinin çalışmalarını yaptığını söyledi. Müşteri hizmetlerinin devi olan Fransız Grubu Teleperformance'ın borsa kursunu açan bir duyuru.
Sebastian Siemiatkowski, CEO ve Klarna Co -Founder, bu stratejinin artık uygun olmadığını itiraf etti. “” Maliyet maalesef bu organizasyonda çok baskın olan ve kaçınılmaz olarak daha az kaliteye yol açan bir değerlendirme kriteri idi. “Stockholm'in merkezine açıkladı.” İnsan desteğinin kalitesine gerçekten bahse girmek bizim için gelecekte takip etme yoludur.»Muhteşem bir ceket tersine çevrilmesi!
“” Bence müşterinin istediği takdirde her zaman bir insanla konuşabileceğini bilmesi önemlidir. Yöneticiyi ekler. Bunu yapmak için, Klarna “Uber modelini” takip etmeyi planlıyor: ajanlar istedikleri zaman bağlantı kurabilir ve uzaktan çalışabilirler. Alt yüklenicilerde çalışan binlerce insanın yerini yeni bir türdeki bu ajanlar alacaktır.
Sonunda, Klarna güvencesizliğe güvencesizlik katar, ancak esneklik ve “topluluk taahhüdü” konusunda bir söylemle kaplanır. Şirket, öğrenciler veya kırsal alanların sakinleri gibi profilleri, hatta kendi en sadık kullanıcılarında hedeflemektedir. İki pilot ajan zaten mevcut, merkezi olmayan IA ve insan arasındaki bu hibrit modele geçişin gerçekten de kararlı olduğunu kanıtlıyor.
Bu hibrit sistem ayrıca, finansal hizmet şirketlerinin insanları hala büyük ölçüde kanıtlanmamış bir teknoloji ile değiştirdiklerinde karşılaştıkları riskleri göstermektedir. Başka bir sektörde, hava taşımacılığınınkinde olan Air Canada, bot IA'nın halüsinasyonlarından sorumlu tanınmıştır… AI'da başlayan şirketler için yansıma konusu olabilir.
Bloomberg
Artık birçok mesleğe son verecek olan üretken yapay zeka nedeniyle milyonlarca işin yok edilmesini açıklayan çalışma sayısı yok. Ayağın son değişimi Klarna Durumun tamamen tersine çevrilmesi anlamına gelmez, ancak özellikle empati, yargı ve nüansın değiştirilmesinin zor olduğu hassas etkileşimlerde otomasyon sınırlarının daha pragmatik bir anlayışını ifade eder.
AI yeterli değil
Ertelenmiş ödemenin en büyük küresel uzmanlarından biri olan Klarna, 2023'te Openai ile işbirliği yapan ilk şirketlerden biriydi. Bir yıl boyunca, İsveç girişimi AI kapasitelerinin geliştirilmesine odaklanmak için işe alımları durdurmuştu. 2024'te Klarna, üretken yapay zekanın şu anda 700 müşteri hizmetleri acentesinin çalışmalarını yaptığını söyledi. Müşteri hizmetlerinin devi olan Fransız Grubu Teleperformance'ın borsa kursunu açan bir duyuru.
Sebastian Siemiatkowski, CEO ve Klarna Co -Founder, bu stratejinin artık uygun olmadığını itiraf etti. “” Maliyet maalesef bu organizasyonda çok baskın olan ve kaçınılmaz olarak daha az kaliteye yol açan bir değerlendirme kriteri idi. “Stockholm'in merkezine açıkladı.” İnsan desteğinin kalitesine gerçekten bahse girmek bizim için gelecekte takip etme yoludur.»Muhteşem bir ceket tersine çevrilmesi!
“” Bence müşterinin istediği takdirde her zaman bir insanla konuşabileceğini bilmesi önemlidir. Yöneticiyi ekler. Bunu yapmak için, Klarna “Uber modelini” takip etmeyi planlıyor: ajanlar istedikleri zaman bağlantı kurabilir ve uzaktan çalışabilirler. Alt yüklenicilerde çalışan binlerce insanın yerini yeni bir türdeki bu ajanlar alacaktır.
Sonunda, Klarna güvencesizliğe güvencesizlik katar, ancak esneklik ve “topluluk taahhüdü” konusunda bir söylemle kaplanır. Şirket, öğrenciler veya kırsal alanların sakinleri gibi profilleri, hatta kendi en sadık kullanıcılarında hedeflemektedir. İki pilot ajan zaten mevcut, merkezi olmayan IA ve insan arasındaki bu hibrit modele geçişin gerçekten de kararlı olduğunu kanıtlıyor.
Bu hibrit sistem ayrıca, finansal hizmet şirketlerinin insanları hala büyük ölçüde kanıtlanmamış bir teknoloji ile değiştirdiklerinde karşılaştıkları riskleri göstermektedir. Başka bir sektörde, hava taşımacılığınınkinde olan Air Canada, bot IA'nın halüsinasyonlarından sorumlu tanınmıştır… AI'da başlayan şirketler için yansıma konusu olabilir.
Duolingo'yu okuyun ve AI hakkında BET BET İnsanların işini yapmak için
Kaynak :Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.![]()
Bloomberg