Şüphesiz en verimli elektrikli dağ bisikletlerinden biridir ve üreticisi Lapierre, ona Alpine markasıyla yeni bir sınırlı seri sundu. Fransa'da yapılan bu baskıda Lapierre GLP 3'ün değeri nedir? Bizim testimiz.
Diğerlerinden daha anlamlı olan bazı işbirlikleri vardır. Lapierre, Alpine ile ortaklığını açıkladığında elbette şaşkınlık vardı, ancak aynı kuralları takip eden bu iki şirketin ortak bir ürüne imza attığını görmek pek de sürpriz olmadı. Fransız sportifliğinin vücut bulmuş hali olan Renault grubunun motor sporları markası, ününü rekabetteki başarısı üzerine inşa eden Dijon şirketinden daha iyi bir ortak bulamazdı.
Sonuç: markanın yıldız dağ bisikleti olan GLP'nin süperşarjlı bir versiyonu artık Lapierre GLP III SE Alpine Edition'da mevcut. Santa Cruz Vala veya yeni Bıyık Oyunu gibi en ciddi rakiplerinden bazılarını deneyebildiğimiz Roc d'Azur 2024'te ilk kez görülen Lapierre'nin Alp dağ bisikleti gözümüze çarptı. sadece A290'a olan bariz benzerliğinden dolayı. Bu nedenle her zamanki parkurlarımızda uygun bir test için randevu alındı. Pastanın kreması, yılın bu zamanında her zamanki çamurlu tarlaya bir kar örtüsünün karışmasıydı. Lapierre GLP III SE Alpine Edition'ı normalden daha zor ama aynı zamanda daha zorlu arazide test etmek için mükemmel bir fırsat.
© Alpine versiyonu, A290'ınkine özel bir renk getiriyor
Alpler gibi elektrik
Konunun özüne inmeden önce, bu GLP'nin çok özel konumu hakkında genel bir bakış sağladığı için, sahibine hızlı bir tur atmak gerekiyor. Bu enduro e-MTB'de kullanılan malzeme seviyesi ve aksesuar seçimi kesinlikle üst düzeydir. Ve bir bisiklet için 12.000 Euro'luk bir fiyatı haklı çıkarmak her zaman çok zor olsa da, en azından donanım açısından, bu Lapierre hiçbir taviz vermediği için hatalı olamaz.
© Çamurun altında bile Alp logosu görünür durumda.
GLP (Yerçekimi Mantığı Projesi), 2016'da doğan ve o zamandan beri iki kez güncellenen bir modeldir. Her büyük dönüşümde, dünyaca ünlü iki sürücü Nicolas Vouilloz ve Jérôme Gilloux, teknik ve geliştirme açısından sorumlu. Sonuç: Birbirini takip eden evrimleri boyunca Lapierre GLP, çok iyi tasarlanmış bir şasiye odaklanan hassas bir makine olarak kalmaya devam etti.
© GLP III şüphesiz Lapierre'nin en gelişmiş dağ bisikletidir.
Alpine'ın bu sınırlı seri versiyonunda, 2023'te pazarlanan versiyonla arasındaki farklar küçük görünebilir. Bunlar, rekabetçi bir e-MTB'ye ulaşmanın en büyük zorluğu olan toplu dağıtım açısından ek çalışma gerektirmez ve kesinlikle gerekli değildir.
Bosch'un en iyisi ve en seçkini
En önemli değişiklik oradan, motordan geliyor ve eğer oyunun merkezinde hâlâ Bosch varsa kartlar da biraz değişti. Lapierre GLP III SE Alpine Edition, hâlâ Alman Performance Line Cx motorunun (85 Nm) “Race” versiyonuyla donatılmıştır; bu, katalogdaki (prensip olarak) rekabete ayrılmış en iyi motordur.
© Performance Line CX'in Yarış versiyonu
Bu değişiklik aynı zamanda Lapierre'nin, Bosch'un 800 Wh bloğuna (önceki 700 Wh ile karşılaştırıldığında) daha büyük ve hâlâ çıkarılabilir bir pili entegre etmesine de olanak tanıdı. Son olarak yeni bir ekran olan Kiox 300, çapraz borunun darbelere karşı en fazla korunan üst kısmına konumlandırılıyor.
Teknik sayfanın geri kalanı aynı prensiptedir: Shimano XTR frenler ve şanzıman, Fox amortisör, önde Float 38 Factory FIT4 ve arkada her iki durumda da 170 mm'lik bir hareket için Float X Factory. Son olarak Mavic E-Deemax S30 jantlar elbette karbon kadro üzerinde her şeyi tamamlıyor. Canavarın toplam ağırlığı: Deneme sürümümüzde 23,5 kg.
© Buna daha büyük bir pil ekliyoruz.
Lapierre GLP III SE Alpine Edition yollarda
Direksiyonun ilk dönüşlerinden itibaren klasik bir e-MTB'de olmadığımızı anlıyoruz. Bunu yapmak için sadece fiyatı hatırlamanız gerekiyor, bize söyleyeceksiniz, ancak bisikletin ayrıcalıklı yönünün yanı sıra bu, sürüşte de hissediliyor. Kadro açısından bu kadar sert ama aynı zamanda da bu kadar çevik bir bisikletle nadiren uğraşmak zorunda kaldık. Çok düşük ağırlık merkezinin ve kontrollü ağırlık yönetiminin şüphesiz bunda çok etkisi var. Sonuç, büyük boyutlarına rağmen hassasiyetle sürülebilen bir dağ bisikletidir. 170 mm'lik hareket ise hassasiyeti ortadan kaldırdığı için verimsiz olabilir ancak tam tersine, tekerlekleri en yakın santimetreye konumlandırma arayışında pilotu destekler.
© Üst tüpteki Kiox 300
Yollardaki, özellikle de yokuş aşağılardaki bu kolaylığa rağmen, Alpine GLP III daha az talepkar değildir ve hataları pek bağışlamaz. Ayrıca fiyatı bunu gösteriyor gibi görünse de, her şeyden önce en deneyimli bisikletçilere, önlem alabilenlere tavsiye ederiz.
Yokuş yukarı, Lapierre GLP III SE Alpine Edition da oldukça konforludur ve bu versiyonda %400'e kadar destek sağlayan Performance Line CX Race'in de katkısı olduğu doğrudur. Ancak sağlanan güçten çok, pedal çevirme pozisyonunuzdan sapmadan ve yol tutuşunu kaybetmeden hemen hemen her şeye tırmanabildiğinizi görmek hoş. Sönümleme sistemi daha sonra bisikleti çok fazla sıkıştırmadan çabayı destekler ve bisikletin kuru kalmasını sağlar.
©
Özerklik: keyif alınacak bir şey
Elbette dağ bisikleti için ham menzil değeri vermek çok zordur. Pilinizin erime hızı, klasik bir VAE'den daha da fazla, rakım farkına ve bisikletinizi kullanma şeklinize bağlı olacaktır. Lapierre dağ bisikletinin 800 Wh'lik ünitesiyle kategorisindeki en büyük enerji rezervlerinden birine sahip olduğunu ve pilin ulaşılabilirliği sayesinde göz açıp kapayıncaya kadar değiştirilebildiğini söyleyelim. Bu noktada motosikletin rekabette öne çıkacak şekilde tasarlandığını da hissediyoruz.
©
O andan itibaren, özerklik düzeyi konusunda endişelenmenize gerek kalmadan, 3 ila 4 saatlik iyi bir geziyi hayal etmek kolaydır.
Test kararı:
Harika bir iletişim fırsatından doğmuş izlenimi vermesine rağmen Lapierre GLP III SE Alpine Edition yine de olağanüstü bir elektrikli dağ bisikleti olmaya devam ediyor. Alp rozeti bütüne biraz prestij katıyor ve en sevdiğimiz A290'ın rengini bulduğumuz için teşekkür ederiz, ancak bu basit gözlemle yetinmemeliyiz. Çünkü bu VTTAE'nin güzel görünümünün arkasında, son aylarda test ettiğimiz en verimli elektrikli dağ bisikletlerinden biri olan ve şüphesiz üzerinde en çok heyecan duyduğumuz gerçek bir yarış canavarı gizlidir. şüphesiz en verimli elektrikli dağ bisikletlerinden biridir ve üreticisi Lapierre, ona Alpine markasıyla yeni bir sınırlı seri sundu. Fransa'da yapılan bu baskıda Lapierre GLP 3'ün değeri nedir? Bizim testimiz.
Diğerlerinden daha anlamlı olan bazı işbirlikleri vardır. Lapierre, Alpine ile ortaklığını açıkladığında elbette şaşkınlık vardı, ancak aynı kuralları takip eden bu iki şirketin ortak bir ürüne imza attığını görmek pek de sürpriz olmadı. Fransız sportifliğinin vücut bulmuş hali olan Renault grubunun motor sporları markası, ününü rekabetteki başarısı üzerine inşa eden Dijon şirketinden daha iyi bir ortak bulamazdı.
Sonuç: markanın yıldız dağ bisikleti olan GLP'nin süperşarjlı bir versiyonu artık Lapierre GLP III SE Alpine Edition'da mevcut. Santa Cruz Vala veya yeni Bıyık Oyunu gibi en ciddi rakiplerinden bazılarını deneyebildiğimiz Roc d'Azur 2024'te ilk kez görülen Lapierre'nin Alp dağ bisikleti gözümüze çarptı. sadece A290'a olan bariz benzerliğinden dolayı. Bu nedenle her zamanki parkurlarımızda uygun bir test için randevu alındı. Pastanın kreması, yılın bu zamanında her zamanki çamurlu tarlaya bir kar örtüsünün karışmasıydı. Lapierre GLP III SE Alpine Edition'ı normalden daha zor ama aynı zamanda daha zorlu arazide test etmek için mükemmel bir fırsat.

© Alpine versiyonu, A290'ınkine özel bir renk getiriyor
Alpler gibi elektrik
Konunun özüne inmeden önce, bu GLP'nin çok özel konumu hakkında genel bir bakış sağladığı için, sahibine hızlı bir tur atmak gerekiyor. Bu enduro e-MTB'de kullanılan malzeme seviyesi ve aksesuar seçimi kesinlikle üst düzeydir. Ve bir bisiklet için 12.000 Euro'luk bir fiyatı haklı çıkarmak her zaman çok zor olsa da, en azından donanım açısından, bu Lapierre hiçbir taviz vermediği için hatalı olamaz.

© Çamurun altında bile Alp logosu görünür durumda.
GLP (Yerçekimi Mantığı Projesi), 2016'da doğan ve o zamandan beri iki kez güncellenen bir modeldir. Her büyük dönüşümde, dünyaca ünlü iki sürücü Nicolas Vouilloz ve Jérôme Gilloux, teknik ve geliştirme açısından sorumlu. Sonuç: Birbirini takip eden evrimleri boyunca Lapierre GLP, çok iyi tasarlanmış bir şasiye odaklanan hassas bir makine olarak kalmaya devam etti.

© GLP III şüphesiz Lapierre'nin en gelişmiş dağ bisikletidir.
Alpine'ın bu sınırlı seri versiyonunda, 2023'te pazarlanan versiyonla arasındaki farklar küçük görünebilir. Bunlar, rekabetçi bir e-MTB'ye ulaşmanın en büyük zorluğu olan toplu dağıtım açısından ek çalışma gerektirmez ve kesinlikle gerekli değildir.
Bosch'un en iyisi ve en seçkini
En önemli değişiklik oradan, motordan geliyor ve eğer oyunun merkezinde hâlâ Bosch varsa kartlar da biraz değişti. Lapierre GLP III SE Alpine Edition, hâlâ Alman Performance Line Cx motorunun (85 Nm) “Race” versiyonuyla donatılmıştır; bu, katalogdaki (prensip olarak) rekabete ayrılmış en iyi motordur.

© Performance Line CX'in Yarış versiyonu
Bu değişiklik aynı zamanda Lapierre'nin, Bosch'un 800 Wh bloğuna (önceki 700 Wh ile karşılaştırıldığında) daha büyük ve hâlâ çıkarılabilir bir pili entegre etmesine de olanak tanıdı. Son olarak yeni bir ekran olan Kiox 300, çapraz borunun darbelere karşı en fazla korunan üst kısmına konumlandırılıyor.
Teknik sayfanın geri kalanı aynı prensiptedir: Shimano XTR frenler ve şanzıman, Fox amortisör, önde Float 38 Factory FIT4 ve arkada her iki durumda da 170 mm'lik bir hareket için Float X Factory. Son olarak Mavic E-Deemax S30 jantlar elbette karbon kadro üzerinde her şeyi tamamlıyor. Canavarın toplam ağırlığı: Deneme sürümümüzde 23,5 kg.

© Buna daha büyük bir pil ekliyoruz.
Lapierre GLP III SE Alpine Edition yollarda
Direksiyonun ilk dönüşlerinden itibaren klasik bir e-MTB'de olmadığımızı anlıyoruz. Bunu yapmak için sadece fiyatı hatırlamanız gerekiyor, bize söyleyeceksiniz, ancak bisikletin ayrıcalıklı yönünün yanı sıra bu, sürüşte de hissediliyor. Kadro açısından bu kadar sert ama aynı zamanda da bu kadar çevik bir bisikletle nadiren uğraşmak zorunda kaldık. Çok düşük ağırlık merkezinin ve kontrollü ağırlık yönetiminin şüphesiz bunda çok etkisi var. Sonuç, büyük boyutlarına rağmen hassasiyetle sürülebilen bir dağ bisikletidir. 170 mm'lik hareket ise hassasiyeti ortadan kaldırdığı için verimsiz olabilir ancak tam tersine, tekerlekleri en yakın santimetreye konumlandırma arayışında pilotu destekler.

© Üst tüpteki Kiox 300
Yollardaki, özellikle de yokuş aşağılardaki bu kolaylığa rağmen, Alpine GLP III daha az talepkar değildir ve hataları pek bağışlamaz. Ayrıca fiyatı bunu gösteriyor gibi görünse de, her şeyden önce en deneyimli bisikletçilere, önlem alabilenlere tavsiye ederiz.
Yokuş yukarı, Lapierre GLP III SE Alpine Edition da oldukça konforludur ve bu versiyonda %400'e kadar destek sağlayan Performance Line CX Race'in de katkısı olduğu doğrudur. Ancak sağlanan güçten çok, pedal çevirme pozisyonunuzdan sapmadan ve yol tutuşunu kaybetmeden hemen hemen her şeye tırmanabildiğinizi görmek hoş. Sönümleme sistemi daha sonra bisikleti çok fazla sıkıştırmadan çabayı destekler ve bisikletin kuru kalmasını sağlar.

©
Özerklik: keyif alınacak bir şey
Elbette dağ bisikleti için ham menzil değeri vermek çok zordur. Pilinizin erime hızı, klasik bir VAE'den daha da fazla, rakım farkına ve bisikletinizi kullanma şeklinize bağlı olacaktır. Lapierre dağ bisikletinin 800 Wh'lik ünitesiyle kategorisindeki en büyük enerji rezervlerinden birine sahip olduğunu ve pilin ulaşılabilirliği sayesinde göz açıp kapayıncaya kadar değiştirilebildiğini söyleyelim. Bu noktada motosikletin rekabette öne çıkacak şekilde tasarlandığını da hissediyoruz.

©
O andan itibaren, özerklik düzeyi konusunda endişelenmenize gerek kalmadan, 3 ila 4 saatlik iyi bir geziyi hayal etmek kolaydır.
Test kararı:
Harika bir iletişim fırsatından doğmuş izlenimi vermesine rağmen Lapierre GLP III SE Alpine Edition yine de olağanüstü bir elektrikli dağ bisikleti olmaya devam ediyor. Alp rozeti bütüne biraz prestij katıyor ve en sevdiğimiz A290'ın rengini bulduğumuz için teşekkür ederiz, ancak bu basit gözlemle yetinmemeliyiz. Çünkü bu VTTAE'nin güzel görünümünün arkasında, son aylarda test ettiğimiz en verimli elektrikli dağ bisikletlerinden biri olan ve şüphesiz üzerinde en çok heyecan duyduğumuz gerçek bir yarış canavarı gizlidir. şüphesiz en verimli elektrikli dağ bisikletlerinden biridir ve üreticisi Lapierre, ona Alpine markasıyla yeni bir sınırlı seri sundu. Fransa'da yapılan bu baskıda Lapierre GLP 3'ün değeri nedir? Bizim testimiz.
01net'ten gelen hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.![]()