OpenAI'nin, içerik oluşturucuların çalışmalarının ChatGPT'yi eğitmek için kullanılmasına izin vermesine veya reddetmesine olanak tanıyan bir araç geliştirmeyi “unuttuğu” iddia ediliyor. Ancak 2025 yılına kadar açıklandı.
Medya Yöneticisi nereye gitti? Geçtiğimiz Mayıs ayında duyurulan bu araç kutusu OpenAIyaratıcılara, şirketin yapay zeka modellerini eğitmek için çalışmalarının kullanımını kontrol etme araçlarını vermelidir. Sanatçılar ve içerik sahipleri, çalışmalarını tanımlama ve OpenAI'ye, çalışmalarının model eğitimine nasıl dahil edilmesini veya model eğitiminden çıkarılmasını istediklerini belirtme olanağına sahip olmalıdır.
Kaybolan alet
Hedef, bu aracın 2025 yılına kadar hayata geçirilmesiydi. TechCrunchhiçbir şey gelmedi. Daha da kötüsü, şirketin duyuru etkisinden memnun olduğu görülüyor: şirket içinde eski çalışanlar Medya Yöneticisi'nin bir öncelik olmadığını ve kimsenin bu konu üzerinde gerçekten çalışmadığını açıklıyor. Ağustos ayında bir sözcü, hizmetin hâlâ geliştirilme aşamasında olduğunu söyledi ancak o tarihten bu yana herhangi bir haber alınamadı. Ve OpenAI bahar duyurusundan sonra bir daha Media Manager'dan bahsetmedi.
Ancak ChatGPT veya Dall-E tarafından öğütülen ve bazen yeniden çıkarılan eserlerin kontrolü sanatçılar, içerik oluşturucular ve yayıncılar için yakıcı bir konudur. OpenAI, şirketin çeşitli üretken yapay zeka hizmetlerinin arkasındaki model olan GPT'yi eğitmek için gerçekleştirdiği veri toplama işlemini hedef alan çok sayıda şikayetin hedefidir (bugüne kadarki en son: Kanada medyası, dahil) Radyo-Kanada).
OpenAI, basınla arşivlerine erişim sağlamak için anlaşmalar imzaladı Dünya örneğin, ama okyanusta bir damla. Şirket ayrıca bunun ” imkansız » İzni olsun ya da olmasın, korumalı içerik olmadan modellerini etkili bir şekilde eğitmek.
“ Eğitim verilerini kamuya açık kitaplar ve yüzyıldan daha eski çizimlerle sınırlamak ilginç bir deney olabilir ancak günümüz vatandaşlarının ihtiyaçlarını karşılayan yapay zeka sistemleri üretmez. », OpenAI'yi bir yıl önce Birleşik Krallık Lordlar Kamarası'na hitaben yapılan bir açıklamada açıkladı.
Medya Yöneticisi, böyle bir aracın etkinliğinin kanıtlanması gerekse bile, en azından içerik yaratıcıları ile OpenAI arasında doğrudan bir köprü oluşturma avantajına sahip olacaktır. Aynı zamanda şirketin mahkemelerde iyi niyetini ortaya koymasına da olanak tanıyacak.
TechCrunch
Medya Yöneticisi nereye gitti? Geçtiğimiz Mayıs ayında duyurulan bu araç kutusu OpenAIyaratıcılara, şirketin yapay zeka modellerini eğitmek için çalışmalarının kullanımını kontrol etme araçlarını vermelidir. Sanatçılar ve içerik sahipleri, çalışmalarını tanımlama ve OpenAI'ye, çalışmalarının model eğitimine nasıl dahil edilmesini veya model eğitiminden çıkarılmasını istediklerini belirtme olanağına sahip olmalıdır.
Kaybolan alet
Hedef, bu aracın 2025 yılına kadar hayata geçirilmesiydi. TechCrunchhiçbir şey gelmedi. Daha da kötüsü, şirketin duyuru etkisinden memnun olduğu görülüyor: şirket içinde eski çalışanlar Medya Yöneticisi'nin bir öncelik olmadığını ve kimsenin bu konu üzerinde gerçekten çalışmadığını açıklıyor. Ağustos ayında bir sözcü, hizmetin hâlâ geliştirilme aşamasında olduğunu söyledi ancak o tarihten bu yana herhangi bir haber alınamadı. Ve OpenAI bahar duyurusundan sonra bir daha Media Manager'dan bahsetmedi.
Ancak ChatGPT veya Dall-E tarafından öğütülen ve bazen yeniden çıkarılan eserlerin kontrolü sanatçılar, içerik oluşturucular ve yayıncılar için yakıcı bir konudur. OpenAI, şirketin çeşitli üretken yapay zeka hizmetlerinin arkasındaki model olan GPT'yi eğitmek için gerçekleştirdiği veri toplama işlemini hedef alan çok sayıda şikayetin hedefidir (bugüne kadarki en son: Kanada medyası, dahil) Radyo-Kanada).
OpenAI, basınla arşivlerine erişim sağlamak için anlaşmalar imzaladı Dünya örneğin, ama okyanusta bir damla. Şirket ayrıca bunun ” imkansız » İzni olsun ya da olmasın, korumalı içerik olmadan modellerini etkili bir şekilde eğitmek.
“ Eğitim verilerini kamuya açık kitaplar ve yüzyıldan daha eski çizimlerle sınırlamak ilginç bir deney olabilir ancak günümüz vatandaşlarının ihtiyaçlarını karşılayan yapay zeka sistemleri üretmez. », OpenAI'yi bir yıl önce Birleşik Krallık Lordlar Kamarası'na hitaben yapılan bir açıklamada açıkladı.
Medya Yöneticisi, böyle bir aracın etkinliğinin kanıtlanması gerekse bile, en azından içerik yaratıcıları ile OpenAI arasında doğrudan bir köprü oluşturma avantajına sahip olacaktır. Aynı zamanda şirketin mahkemelerde iyi niyetini ortaya koymasına da olanak tanıyacak.
Kaynak :01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.![]()
TechCrunch