Fransa'da yeni başlatılan Xpeng yürüyüşü, kendisine hediye vermemeye karar veren bir pazarda kendine yer edinmeye çalışıyor. Bunu başarmak için Çinli üretici, nispeten basit görünebilecek ancak her şeyden önce varsayılmaya değer bir teknik benimsedi. Xpeng mühendisleri, kategorideki referansı Tesla ve Model Y'yi model olarak aldı. Sonuç: Birçok açıdan, premium SUV'si G9, Amerikan modelinden ilham almaktan fazlasını yapıyor, onu doğrudan kopyalıyor. Ancak Xpeng, bu sefer yeni teknolojilere giriş yapan diğer Çinli oyunculardan ödünç alınan başka bir stratejiyi tanıtıyor; bu strateji, bir sektöre üst uçtan saldırırken, kategori için çok agresif fiyatlar sunmaktan oluşuyor. . Sonuç ? G9 kesinlikle pahalı bir araç ama özellikle iyi donanımlı. Bu, Avrupalı kullanıcıları geleneksel üreticilerden uzaklaştırmak için yeterli mi?
Tasarım: sade dış cephe, lüks iç mekan
G9'un en şaşırtıcı olduğu şey dış tasarımı değil. Büyük bebek bizden birkaç bin kilometre uzakta tasarlanmış olabilir ama yine de estetik yaklaşımı oldukça standartlaşmış durumda. Tarzı oldukça klasik olan G9, yine de büyük boyutundan dolayı etkileyici olmaya devam ediyor. Yaklaşık 4,9 metre uzunluğa, 1,93 metre genişliğe ve 1,68 metre yüksekliğe sahip olan Xpeng'in aile aracı hiç de mütevazı değil.
© Büyük Xpeng G9
Dışarıdan göze çarpmasa da, gemiye bindiğinde çok hoş sürprizlerle karşılaşıyor. Bu açıdan Xpeng hiçbir şeyi şansa bırakmıyor ve hem yüzey kalitesinde hem de farklı malzeme seçiminde dikkate değer bir ciddiyet sergiliyor. İç tasarımı beğenebiliriz veya beğenmeyebiliriz, ancak karakter eksikliğinden dolayı onu kesinlikle suçlayamayız.
Devasa merkezi ekran, tıpkı diğer ekranlar gibi iyi entegre edilmiş, yolcuya ayrılmış ekran gibi hemen dikkat çekiyor. Her biri 15 inçlik iki levha da çok iyi kalitede. Son olarak koltuğa oturduğunuz anda ortaya çıkan genel bir ferahlık ve konfor izlenimi var, arkada da durum aynı. Üst düzey kodlar doğrultusunda G9, yolcularına masaj seansı veya kişiselleştirilmiş klima sunmayı da unutmuyor.
©
Bu test sırasında birkaç kez Xpeng ile Tesla arasında paralellik kuracağız. Ve haklı olarak, ikincisinin teknik bilgisi, birincisine stratejisinin geliştirilmesinde ve açıkça söyleyelim, araçlarının üretiminde büyük ölçüde ilham kaynağı olmuştur. Ancak Xpeng, Tesla'nın yaklaşımını, özellikle de yazılım yönünü temel aldıysa, pazara girdiğinde uzun süredir şüpheli donanım kalitesi nedeniyle eleştirilen Kaliforniyalı markanın gençlik hatalarını yeniden üretmemeye dikkat etti. yolcu bölmesi. Bu noktada Çinli üretici bunun tam tersini yapıyor ve kendisini Alman premium otomobillerinin kalite düzeyine uydurmayı tercih ediyor.
Gemideki teknoloji: Tesla'nın değerli varisi
Artık gerilim yok, G9 bizi en çok teknoloji açısından etkiledi. Önce kullanıcı arayüzünde. Zaten Tesla'ya binmiş olan herkes, arayüz ve menüler Amerikalı üreticinin kullandığına benzediğinden, hemen tanıdık bir ortam bulacaktır. Ancak Xpeng daha da ileri gitti ve tüm düğmeleri göz ardı etmezse özelleştirme açısından bir adım daha ileri gidiyor.
© Kontrol paneli
Çok basit, G9'un menüleriyle oynayarak saatler harcayabilirdik (ve harcadık da). Çünkü menüler olasılıklarla dolu. Direksiyon simidinin yüksekliğini ve derinliğini ayarlamak, araç içi sıcaklığı veya sürüş davranışını (örneğin sürüş modları ve enerji yenileme sistemi) ayarlamak için her şey dokunmatik ekran arayüzünden geçiyor. Elbette buna alışmak biraz zaman alıyor ve menülerin ergonomisi her zaman en belirgin olmuyor ancak bu noktada Xpeng'in önyargısı tamamen varsayılıyor.
Aracın 800 V mimarisi veya sürüş yardımları açısından da kaportanın altında bir teknoloji var. Birincisi patlayıcı şarj hızlarına izin veriyor, buna geri döneceğiz. İkincisi ise G9'a kağıt üzerinde 2. düzey özerklik sağlıyor ve bunun kullanıma aktarılması bazı ayarlamalar gerektiriyor. Aslında, uyarlanabilir hız sabitleyici ve şeritte kalma doğru bir şekilde çalışıyor, ancak Xpeng hala hızlanmadaki bu ilerlemeden veya arabanın otomatik hareketlerini bir dokunuşa benzeyen yeniden konumlandırmadaki biraz incelikten yoksun. “İnsan” direksiyonu.
© Önemli bir merkezi ekran
Son olarak G9'un son teknolojik dokunuşu arabada değil, sahibinin cebinde, daha doğrusu akıllı telefonunda bulunuyor. Bu, piyasadaki en eksiksiz ve en başarılı uygulamalardan biri olan Xpeng uygulamasıdır. Akü durumu ve ön ısıtmanın görüntülenmesi gibi olağan işlevlere ek olarak, yardımcı uygulama, aracınızı uzaktan açıp çalıştırmanıza (ve dolayısıyla üçüncü bir tarafa ödünç vermenize), uzaktan kumanda kullanarak aracı çalıştırmanıza (örneğin, dar park alanlarına park edin) ve ayrıca terminalden birkaç metre uzakta kahvenizi içerken şarj hızlarını kontrol edin. Bu uygulamanın tek dezavantajı: markanın diğer araçlarının reklamlarını gösteren bir ana sayfa. Onsuz da yapabilirdik.
Performans: İyi sürprizlerden başka neredeyse hiçbir şey yok
İlk iyi izlenimden sonra, G9'un karnında ne olduğunu görmek için sabırsızlanıyorduk, özellikle de iki motorlu ve toplam 551 hp güce sahip Performance versiyonunun direksiyonuna geçmeyi başardığımız için… hepsi aynısı. Ancak burada da Xpeng, rakamları hizalamak ve teknik sayfasını süslemekle yetinmedi. Elbette böyle bir kalınderili için 0'dan 100 km/saat'e 4 saniyenin altında bir hızlanma oldukça etkileyici ancak bu tür bir değere odaklanmak Çinli markanın niyetini yanlış anlamak olur. Bir örnek: En prestijli olan bu versiyonda üretici havalı süspansiyonları tercih etti. Bu basit ekleme (gerçekte o kadar da basit değil) G9'a oldukça etkileyici bir davranış kazandırıyor. Diğer şeylerin yanı sıra, yol biraz bozuk olsa bile konforun çok ilginç bir düzeye çıkarılmasına olanak tanıyorlar. Otoyolda G9 daha da kolay başa çıkıyor ve araçtaki sessizlik bizi şaşırtıyor; bu da marka mühendislerinin havayı ve sürüş gürültüsünü izole etme konusunda iyi bir iş çıkardığının kanıtı.
© Bir Ionity istasyonunda şarj etme
Öte yandan, oldukça yumuşak olan ve bazen mevcut güçten tam olarak faydalanmamızı engelleyen direksiyon konusunda daha çekingen davranacağız.
Makinenin büyük boyutuna rağmen şehir içinde sürüş nispeten kolaydır. 11,8 metrelik dönüş yarıçapı, küçük manevralarda mucizeler yaratılmasına izin vermiyor ve gelecekteki sahiplerin büyük SUV'larının boyutlarını anlaması kesinlikle birkaç gün sürecek. Ancak bu bir kez yapıldığında, kendinizi herhangi bir gerçek zorlukla karşılaşmadan kentsel bir ortamda gezinirken buluyorsunuz. Elbette ikincil ağda ve otoyolda bu bir formalitedir.
© Xpeng uygulaması, türünün bir örneği.
Son olarak, çok sayıda bulunan ve G9'un çevresini gerçek zamanlı olarak tarayan araç bilgisayarında sürekli olarak görüntülenen sürüş yardımları hakkında birkaç söz söylemek istiyorum. Bu noktada SUV kontrolü gösteriyor ancak özellikle yorgunluk veya dikkat konusunda uyarılarda biraz müdahaleci olduğu ortaya çıkıyor. Gerçekten de, her esneme bir yorgunluk uyarısına neden oluyor ve merkezi ekranda geçirilen her ekstra saniye, her ne kadar belirli ayarları değiştirmek için gerekli olsa da, parmaklara sembolik bir tokatla bitiyor. Aynı şey, bazen biraz doğal olmayan şeritte yeniden odaklanma için de geçerli, ancak bu tür küçük kusurlar tesadüfidir ve bir güncelleme yardımıyla değişebilir.
© Tüketim açısından G9 çok açgözlü.
Özerklik: neyse ki 800 V var
Bu, başka hiçbir şeye benzemeyen bu SUV'un şok edici argümanıdır; piyasada hala nadir bulunan (özellikle bu fiyat seviyesinde) 800 V'luk bir platform, ışık hızında şarj etmeye olanak tanıyor ve bu nedenle bunu mümkün kılıyor ve otoyolda daha az uzun yolculuklar acı veriyor. Çinli üreticinin şarj etme konusunda hızına güvenmekte haklı olduğu açık, çünkü saf tüketim açısından büyüklüğü ve 2,3 tonluk ağırlığı onun herhangi bir mucize yaratmasına izin vermiyor.
© G9'u Şarj Edin
Aslında, G9 testimiz neredeyse bir haftaya yayıldı; bu süre zarfında çok sayıda klasik yolculuğun yanı sıra neredeyse 1.000 km'lik uzun bir yolculuğu da tamamladık (473 km gidiş ve dönüşte). Şehir içi tüketim 20 kWh/100 km'nin biraz üzerinde sabitlenebilirse, Xpeng SUV'un sürekli olarak 30 kWh/100 km'ye yaklaştığı otoyolda bu durum kelimenin tam anlamıyla patlama yaşıyor.
© Neredeyse mükemmel bir yük örneği. 20 dakika = %80 pil.
Canavarın muazzam 98 kWh pilini hesaba katarsak, gerçekten onurlu bir performans. Bu arada üreticinin daha iyi enerji yoğunluğu sunan NMC kimyasını (Nikel, manganez, kobalt) tercih ettiğini unutmayın. Sonuçta özerklik açısından üreticinin açıkladığı rakamlar gerçeklikten o kadar da uzak değil: karma kullanımda 21,3 kWh/100 km, yolculuklarımızda kabaca gözlemleyebildiğimiz rakam bu. en klasik. Öte yandan, otoyolda 130 km/s hızla 350 km'den fazla otonomi beklememelisiniz; bu, pilin boyutu göz önüne alındığında zayıf bir nokta olabilir, ancak akü şarj edildiği sürece ağrısız olduğu ortaya çıkar. şarj hızlı bir şekilde bu arızayı gidermeyi başarır.
© Yük zirvesinin 268 kW olması hoşumuza gitti!
Test kararı:
G9 ile 1.300 km'den fazla yol kat etmemizi sağlayan tam bir testin sonunda, Xpeng'in SUV'sinin yılın en büyük sürprizlerinden biri olduğunu söylemek yanlış olmaz. Genç markanın özellikle teknolojik düzeyde başarılara imza atabileceğini biliyorduk ve bunların aynı zamanda o zamanın en iyi elektrikli SUV'larına yakışan üst düzey performans ve konforla yollara da yansıdığını görmek bizi çok mutlu etti. Elbette G9'un performans seviyesinin dışında etkileyici olan şey, Çinli markanın bu seviyeye ulaşma hızıdır. Xpeng'in pazardaki en eksiksiz elektrikli SUV'lardan birini rekabetçi bir fiyata sunması yalnızca 10 yıl sürdü. Tesla'nın bile Çin'in iç kaplama seviyesine ulaşması için daha fazla zamana ihtiyacı vardı. Tabii ki, ikinci gelen birinciyi kopyaladığında daha kolaydır, ancak daha az etkileyici değildir.
Tasarım: sade dış cephe, lüks iç mekan
G9'un en şaşırtıcı olduğu şey dış tasarımı değil. Büyük bebek bizden birkaç bin kilometre uzakta tasarlanmış olabilir ama yine de estetik yaklaşımı oldukça standartlaşmış durumda. Tarzı oldukça klasik olan G9, yine de büyük boyutundan dolayı etkileyici olmaya devam ediyor. Yaklaşık 4,9 metre uzunluğa, 1,93 metre genişliğe ve 1,68 metre yüksekliğe sahip olan Xpeng'in aile aracı hiç de mütevazı değil.

© Büyük Xpeng G9
Dışarıdan göze çarpmasa da, gemiye bindiğinde çok hoş sürprizlerle karşılaşıyor. Bu açıdan Xpeng hiçbir şeyi şansa bırakmıyor ve hem yüzey kalitesinde hem de farklı malzeme seçiminde dikkate değer bir ciddiyet sergiliyor. İç tasarımı beğenebiliriz veya beğenmeyebiliriz, ancak karakter eksikliğinden dolayı onu kesinlikle suçlayamayız.
Devasa merkezi ekran, tıpkı diğer ekranlar gibi iyi entegre edilmiş, yolcuya ayrılmış ekran gibi hemen dikkat çekiyor. Her biri 15 inçlik iki levha da çok iyi kalitede. Son olarak koltuğa oturduğunuz anda ortaya çıkan genel bir ferahlık ve konfor izlenimi var, arkada da durum aynı. Üst düzey kodlar doğrultusunda G9, yolcularına masaj seansı veya kişiselleştirilmiş klima sunmayı da unutmuyor.

©
Bu test sırasında birkaç kez Xpeng ile Tesla arasında paralellik kuracağız. Ve haklı olarak, ikincisinin teknik bilgisi, birincisine stratejisinin geliştirilmesinde ve açıkça söyleyelim, araçlarının üretiminde büyük ölçüde ilham kaynağı olmuştur. Ancak Xpeng, Tesla'nın yaklaşımını, özellikle de yazılım yönünü temel aldıysa, pazara girdiğinde uzun süredir şüpheli donanım kalitesi nedeniyle eleştirilen Kaliforniyalı markanın gençlik hatalarını yeniden üretmemeye dikkat etti. yolcu bölmesi. Bu noktada Çinli üretici bunun tam tersini yapıyor ve kendisini Alman premium otomobillerinin kalite düzeyine uydurmayı tercih ediyor.
Gemideki teknoloji: Tesla'nın değerli varisi
Artık gerilim yok, G9 bizi en çok teknoloji açısından etkiledi. Önce kullanıcı arayüzünde. Zaten Tesla'ya binmiş olan herkes, arayüz ve menüler Amerikalı üreticinin kullandığına benzediğinden, hemen tanıdık bir ortam bulacaktır. Ancak Xpeng daha da ileri gitti ve tüm düğmeleri göz ardı etmezse özelleştirme açısından bir adım daha ileri gidiyor.

© Kontrol paneli
Çok basit, G9'un menüleriyle oynayarak saatler harcayabilirdik (ve harcadık da). Çünkü menüler olasılıklarla dolu. Direksiyon simidinin yüksekliğini ve derinliğini ayarlamak, araç içi sıcaklığı veya sürüş davranışını (örneğin sürüş modları ve enerji yenileme sistemi) ayarlamak için her şey dokunmatik ekran arayüzünden geçiyor. Elbette buna alışmak biraz zaman alıyor ve menülerin ergonomisi her zaman en belirgin olmuyor ancak bu noktada Xpeng'in önyargısı tamamen varsayılıyor.
Aracın 800 V mimarisi veya sürüş yardımları açısından da kaportanın altında bir teknoloji var. Birincisi patlayıcı şarj hızlarına izin veriyor, buna geri döneceğiz. İkincisi ise G9'a kağıt üzerinde 2. düzey özerklik sağlıyor ve bunun kullanıma aktarılması bazı ayarlamalar gerektiriyor. Aslında, uyarlanabilir hız sabitleyici ve şeritte kalma doğru bir şekilde çalışıyor, ancak Xpeng hala hızlanmadaki bu ilerlemeden veya arabanın otomatik hareketlerini bir dokunuşa benzeyen yeniden konumlandırmadaki biraz incelikten yoksun. “İnsan” direksiyonu.

© Önemli bir merkezi ekran
Son olarak G9'un son teknolojik dokunuşu arabada değil, sahibinin cebinde, daha doğrusu akıllı telefonunda bulunuyor. Bu, piyasadaki en eksiksiz ve en başarılı uygulamalardan biri olan Xpeng uygulamasıdır. Akü durumu ve ön ısıtmanın görüntülenmesi gibi olağan işlevlere ek olarak, yardımcı uygulama, aracınızı uzaktan açıp çalıştırmanıza (ve dolayısıyla üçüncü bir tarafa ödünç vermenize), uzaktan kumanda kullanarak aracı çalıştırmanıza (örneğin, dar park alanlarına park edin) ve ayrıca terminalden birkaç metre uzakta kahvenizi içerken şarj hızlarını kontrol edin. Bu uygulamanın tek dezavantajı: markanın diğer araçlarının reklamlarını gösteren bir ana sayfa. Onsuz da yapabilirdik.
Performans: İyi sürprizlerden başka neredeyse hiçbir şey yok
İlk iyi izlenimden sonra, G9'un karnında ne olduğunu görmek için sabırsızlanıyorduk, özellikle de iki motorlu ve toplam 551 hp güce sahip Performance versiyonunun direksiyonuna geçmeyi başardığımız için… hepsi aynısı. Ancak burada da Xpeng, rakamları hizalamak ve teknik sayfasını süslemekle yetinmedi. Elbette böyle bir kalınderili için 0'dan 100 km/saat'e 4 saniyenin altında bir hızlanma oldukça etkileyici ancak bu tür bir değere odaklanmak Çinli markanın niyetini yanlış anlamak olur. Bir örnek: En prestijli olan bu versiyonda üretici havalı süspansiyonları tercih etti. Bu basit ekleme (gerçekte o kadar da basit değil) G9'a oldukça etkileyici bir davranış kazandırıyor. Diğer şeylerin yanı sıra, yol biraz bozuk olsa bile konforun çok ilginç bir düzeye çıkarılmasına olanak tanıyorlar. Otoyolda G9 daha da kolay başa çıkıyor ve araçtaki sessizlik bizi şaşırtıyor; bu da marka mühendislerinin havayı ve sürüş gürültüsünü izole etme konusunda iyi bir iş çıkardığının kanıtı.

© Bir Ionity istasyonunda şarj etme
Öte yandan, oldukça yumuşak olan ve bazen mevcut güçten tam olarak faydalanmamızı engelleyen direksiyon konusunda daha çekingen davranacağız.
Makinenin büyük boyutuna rağmen şehir içinde sürüş nispeten kolaydır. 11,8 metrelik dönüş yarıçapı, küçük manevralarda mucizeler yaratılmasına izin vermiyor ve gelecekteki sahiplerin büyük SUV'larının boyutlarını anlaması kesinlikle birkaç gün sürecek. Ancak bu bir kez yapıldığında, kendinizi herhangi bir gerçek zorlukla karşılaşmadan kentsel bir ortamda gezinirken buluyorsunuz. Elbette ikincil ağda ve otoyolda bu bir formalitedir.

© Xpeng uygulaması, türünün bir örneği.
Son olarak, çok sayıda bulunan ve G9'un çevresini gerçek zamanlı olarak tarayan araç bilgisayarında sürekli olarak görüntülenen sürüş yardımları hakkında birkaç söz söylemek istiyorum. Bu noktada SUV kontrolü gösteriyor ancak özellikle yorgunluk veya dikkat konusunda uyarılarda biraz müdahaleci olduğu ortaya çıkıyor. Gerçekten de, her esneme bir yorgunluk uyarısına neden oluyor ve merkezi ekranda geçirilen her ekstra saniye, her ne kadar belirli ayarları değiştirmek için gerekli olsa da, parmaklara sembolik bir tokatla bitiyor. Aynı şey, bazen biraz doğal olmayan şeritte yeniden odaklanma için de geçerli, ancak bu tür küçük kusurlar tesadüfidir ve bir güncelleme yardımıyla değişebilir.

© Tüketim açısından G9 çok açgözlü.
Özerklik: neyse ki 800 V var
Bu, başka hiçbir şeye benzemeyen bu SUV'un şok edici argümanıdır; piyasada hala nadir bulunan (özellikle bu fiyat seviyesinde) 800 V'luk bir platform, ışık hızında şarj etmeye olanak tanıyor ve bu nedenle bunu mümkün kılıyor ve otoyolda daha az uzun yolculuklar acı veriyor. Çinli üreticinin şarj etme konusunda hızına güvenmekte haklı olduğu açık, çünkü saf tüketim açısından büyüklüğü ve 2,3 tonluk ağırlığı onun herhangi bir mucize yaratmasına izin vermiyor.

© G9'u Şarj Edin
Aslında, G9 testimiz neredeyse bir haftaya yayıldı; bu süre zarfında çok sayıda klasik yolculuğun yanı sıra neredeyse 1.000 km'lik uzun bir yolculuğu da tamamladık (473 km gidiş ve dönüşte). Şehir içi tüketim 20 kWh/100 km'nin biraz üzerinde sabitlenebilirse, Xpeng SUV'un sürekli olarak 30 kWh/100 km'ye yaklaştığı otoyolda bu durum kelimenin tam anlamıyla patlama yaşıyor.

© Neredeyse mükemmel bir yük örneği. 20 dakika = %80 pil.
Canavarın muazzam 98 kWh pilini hesaba katarsak, gerçekten onurlu bir performans. Bu arada üreticinin daha iyi enerji yoğunluğu sunan NMC kimyasını (Nikel, manganez, kobalt) tercih ettiğini unutmayın. Sonuçta özerklik açısından üreticinin açıkladığı rakamlar gerçeklikten o kadar da uzak değil: karma kullanımda 21,3 kWh/100 km, yolculuklarımızda kabaca gözlemleyebildiğimiz rakam bu. en klasik. Öte yandan, otoyolda 130 km/s hızla 350 km'den fazla otonomi beklememelisiniz; bu, pilin boyutu göz önüne alındığında zayıf bir nokta olabilir, ancak akü şarj edildiği sürece ağrısız olduğu ortaya çıkar. şarj hızlı bir şekilde bu arızayı gidermeyi başarır.

© Yük zirvesinin 268 kW olması hoşumuza gitti!
Test kararı:
G9 ile 1.300 km'den fazla yol kat etmemizi sağlayan tam bir testin sonunda, Xpeng'in SUV'sinin yılın en büyük sürprizlerinden biri olduğunu söylemek yanlış olmaz. Genç markanın özellikle teknolojik düzeyde başarılara imza atabileceğini biliyorduk ve bunların aynı zamanda o zamanın en iyi elektrikli SUV'larına yakışan üst düzey performans ve konforla yollara da yansıdığını görmek bizi çok mutlu etti. Elbette G9'un performans seviyesinin dışında etkileyici olan şey, Çinli markanın bu seviyeye ulaşma hızıdır. Xpeng'in pazardaki en eksiksiz elektrikli SUV'lardan birini rekabetçi bir fiyata sunması yalnızca 10 yıl sürdü. Tesla'nın bile Çin'in iç kaplama seviyesine ulaşması için daha fazla zamana ihtiyacı vardı. Tabii ki, ikinci gelen birinciyi kopyaladığında daha kolaydır, ancak daha az etkileyici değildir.
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.![]()