Yeni standarın “serbest akış” ın ücretli olduğu otoyolların bölümlerinde mi seyahat ediyorsunuz? 375 Euro'ya kadar para cezası almamak için, ücret maliyetlerini ödemenin birkaç yolu vardır. TV rozetleri en basit yerleşim sistemini sunanlardır, ancak başka alternatifler de vardır.
Serbest akış geçişi, şu anda dişleri çalıştırsa bile, Fransa'daki otoyol altyapısı alanında önemli bir evrim olmaya başladı. Haziran 2024'ten bu yana yavaş yavaş konuşlandırılan bu yeni otoyollar, sürücülerin sürüş deneyimini dönüştürüyor ve geleneksel geçiş engellerini kaldırır. Savunmayı Orgeval'a bağlayan A14, bu sistemi ilk benimseyen ve A79 ve A13 izledi. Önümüzdeki yıllarda, serbest akış ücretleri Fransa'nın her yerinde yeni standart olabilir.
Neden bu evrim?
Serbest akış geçişi ilkesi, araçları tanımlamak için teknolojilerin kullanımına dayanmaktadır ve Geçiş maliyetlerini otomatik olarak hesaplayın : Trafik şeritlerinin üzerine kurulan porticos, sofistike sensörlerle donatılmıştır ve ücretli istasyonların fiziksel engellerini bildiğiniz gibi değiştirir: Bu nedenle artık serbest akış ücretini ödemek için durmanıza gerek kalmayacaktır. Bu gantriler araçları tanımlamak için iki yöntem kullanıyor: Plakaların otomatik olarak tanınması ve elektronik transponderler.
Serbest akışlı otoyol bölümleri © ecologie.gouv.fr
Eğer bir TV (rozet) kullanıcısıysanız, işlem değişmez: Ulys, Fulli veya BIP & GOS rozetiniz, kapılara entegre edilmiş RFID oyuncuları tarafından otomatik olarak tespit edilir ve müdahale olmadan faturalandırmayı garanti eder (her ayın sonunda borçlandırılırsınız ve doğrudan mobil uygulamada ifadeniz var). Fransa'da onlar hakkında Bu üç rozetten birine sahip olan ve bu nedenle serbest akış ücretleri ile otoyollarda maliyetleri ödemek için karmaşıklığı olmayan 10 milyon kişi (6 milyonu Ulyys'i seçti).
Ulys rozetini keşfedin
Gerçek yenilik (ve gerçek güçlük) telefonla abone olmayan sürücülerle ilgilidir: Bir araç portal altına girdiğinde, ANPR kameraları plakanın bir görüntüsünü yakalayacaktır. Bu görüntü daha sonra optik tanıma yazılımı tarafından işlenir ve aracı tanımlamayı mümkün kılar.
Ücret maliyetlerini ödemek için birkaç seçeneğiniz vardır. Her şeyden önce, otoyol operatörünün platformunda, serbest akış ücretli otoyolların belirli bölümlerini çalıştıran Sanef gibi bir çevrimiçi hesap oluşturmak mümkündür. Bu hesap, araç kayıt numarasının ve ödeme bilgilerinin kaydedilmesini mümkün kılar, bu da her geçişte doğrudan borçlanmayı kolaylaştırmayı mümkün kılar.
Çevrimiçi bir hesap oluşturmak istemeyen sürücüler, her seyahatten sonra ücret maliyetlerini de ödeyebilir: operatörün web sitesine gitmek, plaka numaralarını girmek ve ödeme yapmak için 72 saatlik bir süreleri vardır. Bu döneme saygı duymak önemlidir, çünkü herhangi bir gecikme önemli bir artışa yol açar. Bu 10 Euro'da, daha sonra 15 gün sonra 90 Euro'da başlar ve ciddi bir ihlal durumunda 375 Euro'ya kadar çıkabilir.
İnternete erişimi olmayanlar (veya ödemeyi bizzat tercih eden) için onaylanmış bir tütün uzmanı ağı NIRIO Serbest akış ücretini ödemek üzere kuruldu. 2025'te, Fransa'da 4.000 satış puanı, bu sürücülerin ücret maliyetlerini nakit veya kartla ödemelerine izin vererek plakalarını gösteriyor. Bu karşılaştırmanın en az pratik çözümüdür (özellikle otoyoldaki geçiş ücretleri için bir bip sesi ile karşılaştırıldığında), ancak mevcut değere sahiptir.
Ulys rozetini keşfedin
Trafiği akıtayın (ve maliyetleri azaltın)
Bu yeni serbest akışlı ücret sistemi birçok avantaj sunuyor: ilk önce Ücretli bariyerlerden gelen durakları ortadan kaldırarak trafiği kolaylaştırır ve trafik sıkışıklığını azaltır (özellikle okul tatilleri ve getiriler gibi güçlü kalabalık dönemlerinde). Bu trafik akışkanlaştırması, araçların artık paralı geçişlerde durması ve yeniden başlaması gerekmediğinden, sera gazı emisyonlarının azaltılmasına da katkıda bulunur. Başka bir nokta olan otomatik sistem, fiyatlandırma hatalarını en aza indirir.
Otoyol yöneticileri açısından, serbest akış geçişi sağlar. Fiziksel engellerin korunmasına bağlı işletme maliyetlerini azaltın ve sitede personel yönetimi. Serbest akış ücretli otoyolların bölümlerinde artık klasik ücret istasyonlarınız yok. Yabancılar için bu yeni kural baş ağrısına dönebilir. Bu bulmaca, şimdi verilerinin doğada dolaştığını gören gizlilik savunucuları arasında da bulunuyor.
Aralık 2024'ün sonunda tamamlanan A13'teki serbest akış ücretinin uygulanması, bu modernizasyon sürecinde önemli bir adımdı: Paris-Normandie Ekseni (A13-A14), bu yeni sisteme ayarlanan ilk yüksek oranda dönüştürülmüş otoyol haline geldi. Bu dönüşüm, 2019'dan beri A4'te Boulay-Moselle difüzör seviyesinde gerçekleştirilen deneylerin bir devamıdır. Bu otoyol çok popüler çünkü birçok Parisli hafta sonları Normandiya'ya (Deauville, vb.) Gidiyor.
Serbest akış ücretiniz için ödeme yapmak için en kolay yol bir TV rozetine sahip olmaktır. İster normal bir kullanıcı olsun ya da ücretli otoyollar olmasanız da, ikincisi çok pratiktir. Gerçekten de, bu geçişleri ayarlamayı seçtiğiniz rozet ne olursa olsun, yalnızca kullanım durumunda faturalandırılırsınız: kullanmadığınız zaman her ay ücretsizdir. Buna ek olarak, Ulys ve meslektaşları her zaman birkaç aylık ücretsiz başlangıç sunar – bu da kutunuzu kullansanız bile hiç maliyet ödememenizi sağlar.
Ulys rozetini keşfedin
Kesin olan bir şey var: Giderek daha fazla otoyolun serbest akışta geçiş ücretlerine girdiğini görmeye alışmak zorunda kalacağız – ve bu, telepalo rozetlerinin çekiciliğini daha da güçlendirmeli. Gerçekten de, otoyol operatörlerinin sitelerine kaydolmak veya bir tütün uzmanı'ya uyum sağlamak uzun vadeli bir pratik çözüm değildir – ve bu buna değmez.
Bu içerik size 01net planları uzmanları tarafından sunulmaktadır.
Editoryal personel bu içeriğin gerçekleşmesine katılmadı. 01net, okuyuculardan biri bu makaleye entegre olan bağlantılar aracılığıyla satın almaya devam ettiğinde ücret alacaktır. Bu makalede belirtilen fiyatların çok hızlı bir şekilde gelişmesi muhtemeldir.
Serbest akış geçişi, şu anda dişleri çalıştırsa bile, Fransa'daki otoyol altyapısı alanında önemli bir evrim olmaya başladı. Haziran 2024'ten bu yana yavaş yavaş konuşlandırılan bu yeni otoyollar, sürücülerin sürüş deneyimini dönüştürüyor ve geleneksel geçiş engellerini kaldırır. Savunmayı Orgeval'a bağlayan A14, bu sistemi ilk benimseyen ve A79 ve A13 izledi. Önümüzdeki yıllarda, serbest akış ücretleri Fransa'nın her yerinde yeni standart olabilir.
Neden bu evrim?
Serbest akış geçişi ilkesi, araçları tanımlamak için teknolojilerin kullanımına dayanmaktadır ve Geçiş maliyetlerini otomatik olarak hesaplayın : Trafik şeritlerinin üzerine kurulan porticos, sofistike sensörlerle donatılmıştır ve ücretli istasyonların fiziksel engellerini bildiğiniz gibi değiştirir: Bu nedenle artık serbest akış ücretini ödemek için durmanıza gerek kalmayacaktır. Bu gantriler araçları tanımlamak için iki yöntem kullanıyor: Plakaların otomatik olarak tanınması ve elektronik transponderler.

Serbest akışlı otoyol bölümleri © ecologie.gouv.fr
Eğer bir TV (rozet) kullanıcısıysanız, işlem değişmez: Ulys, Fulli veya BIP & GOS rozetiniz, kapılara entegre edilmiş RFID oyuncuları tarafından otomatik olarak tespit edilir ve müdahale olmadan faturalandırmayı garanti eder (her ayın sonunda borçlandırılırsınız ve doğrudan mobil uygulamada ifadeniz var). Fransa'da onlar hakkında Bu üç rozetten birine sahip olan ve bu nedenle serbest akış ücretleri ile otoyollarda maliyetleri ödemek için karmaşıklığı olmayan 10 milyon kişi (6 milyonu Ulyys'i seçti).
Ulys rozetini keşfedin
Gerçek yenilik (ve gerçek güçlük) telefonla abone olmayan sürücülerle ilgilidir: Bir araç portal altına girdiğinde, ANPR kameraları plakanın bir görüntüsünü yakalayacaktır. Bu görüntü daha sonra optik tanıma yazılımı tarafından işlenir ve aracı tanımlamayı mümkün kılar.
Ücret maliyetlerini ödemek için birkaç seçeneğiniz vardır. Her şeyden önce, otoyol operatörünün platformunda, serbest akış ücretli otoyolların belirli bölümlerini çalıştıran Sanef gibi bir çevrimiçi hesap oluşturmak mümkündür. Bu hesap, araç kayıt numarasının ve ödeme bilgilerinin kaydedilmesini mümkün kılar, bu da her geçişte doğrudan borçlanmayı kolaylaştırmayı mümkün kılar.
Çevrimiçi bir hesap oluşturmak istemeyen sürücüler, her seyahatten sonra ücret maliyetlerini de ödeyebilir: operatörün web sitesine gitmek, plaka numaralarını girmek ve ödeme yapmak için 72 saatlik bir süreleri vardır. Bu döneme saygı duymak önemlidir, çünkü herhangi bir gecikme önemli bir artışa yol açar. Bu 10 Euro'da, daha sonra 15 gün sonra 90 Euro'da başlar ve ciddi bir ihlal durumunda 375 Euro'ya kadar çıkabilir.
İnternete erişimi olmayanlar (veya ödemeyi bizzat tercih eden) için onaylanmış bir tütün uzmanı ağı NIRIO Serbest akış ücretini ödemek üzere kuruldu. 2025'te, Fransa'da 4.000 satış puanı, bu sürücülerin ücret maliyetlerini nakit veya kartla ödemelerine izin vererek plakalarını gösteriyor. Bu karşılaştırmanın en az pratik çözümüdür (özellikle otoyoldaki geçiş ücretleri için bir bip sesi ile karşılaştırıldığında), ancak mevcut değere sahiptir.
Ulys rozetini keşfedin
Trafiği akıtayın (ve maliyetleri azaltın)
Bu yeni serbest akışlı ücret sistemi birçok avantaj sunuyor: ilk önce Ücretli bariyerlerden gelen durakları ortadan kaldırarak trafiği kolaylaştırır ve trafik sıkışıklığını azaltır (özellikle okul tatilleri ve getiriler gibi güçlü kalabalık dönemlerinde). Bu trafik akışkanlaştırması, araçların artık paralı geçişlerde durması ve yeniden başlaması gerekmediğinden, sera gazı emisyonlarının azaltılmasına da katkıda bulunur. Başka bir nokta olan otomatik sistem, fiyatlandırma hatalarını en aza indirir.
Otoyol yöneticileri açısından, serbest akış geçişi sağlar. Fiziksel engellerin korunmasına bağlı işletme maliyetlerini azaltın ve sitede personel yönetimi. Serbest akış ücretli otoyolların bölümlerinde artık klasik ücret istasyonlarınız yok. Yabancılar için bu yeni kural baş ağrısına dönebilir. Bu bulmaca, şimdi verilerinin doğada dolaştığını gören gizlilik savunucuları arasında da bulunuyor.
Aralık 2024'ün sonunda tamamlanan A13'teki serbest akış ücretinin uygulanması, bu modernizasyon sürecinde önemli bir adımdı: Paris-Normandie Ekseni (A13-A14), bu yeni sisteme ayarlanan ilk yüksek oranda dönüştürülmüş otoyol haline geldi. Bu dönüşüm, 2019'dan beri A4'te Boulay-Moselle difüzör seviyesinde gerçekleştirilen deneylerin bir devamıdır. Bu otoyol çok popüler çünkü birçok Parisli hafta sonları Normandiya'ya (Deauville, vb.) Gidiyor.
Serbest akış ücretiniz için ödeme yapmak için en kolay yol bir TV rozetine sahip olmaktır. İster normal bir kullanıcı olsun ya da ücretli otoyollar olmasanız da, ikincisi çok pratiktir. Gerçekten de, bu geçişleri ayarlamayı seçtiğiniz rozet ne olursa olsun, yalnızca kullanım durumunda faturalandırılırsınız: kullanmadığınız zaman her ay ücretsizdir. Buna ek olarak, Ulys ve meslektaşları her zaman birkaç aylık ücretsiz başlangıç sunar – bu da kutunuzu kullansanız bile hiç maliyet ödememenizi sağlar.
Ulys rozetini keşfedin
Kesin olan bir şey var: Giderek daha fazla otoyolun serbest akışta geçiş ücretlerine girdiğini görmeye alışmak zorunda kalacağız – ve bu, telepalo rozetlerinin çekiciliğini daha da güçlendirmeli. Gerçekten de, otoyol operatörlerinin sitelerine kaydolmak veya bir tütün uzmanı'ya uyum sağlamak uzun vadeli bir pratik çözüm değildir – ve bu buna değmez.
İyi planlarımız hakkında ne bilmeliyizHerhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.![]()
Bu içerik size 01net planları uzmanları tarafından sunulmaktadır.
Editoryal personel bu içeriğin gerçekleşmesine katılmadı. 01net, okuyuculardan biri bu makaleye entegre olan bağlantılar aracılığıyla satın almaya devam ettiğinde ücret alacaktır. Bu makalede belirtilen fiyatların çok hızlı bir şekilde gelişmesi muhtemeldir.