Elektrikli 2 CV 2028'de gelebilir

accur

New member
Şimdiye kadar Chevron markası, efsanevi 2 CV'nin yeni nesli üzerinde çalıştığını reddetmişti. R5, R4 ve Twingo'nun eski hatlarına geri dönmesiyle karşı karşıya kalan Renault'nun başarısı, Citroën'i elektrikli 2 CV'yi piyasaya sürme konusunda yeniden canlandırmış gibi görünüyor.



Renault R5 E-Tech, Citroën ë-C3'ten daha fazla satıyor; bu, neo-retro tasarımın tarifinin inandığımızdan çok daha fazla işe yaradığını göstermeye yetiyor. Ancak Chevrons'taki rakibinden daha pahalı olan Losange'daki elektrikli şehir otomobili, bazı rakiplerin takip etmeye çalıştığı ve ona 2025 Yılın Otomobili ödülünü kazandıran yeni bir strateji belirleme sürecinde. Değiştirmek için yeterli Citroën'in sorumlularına göre, 2 CV'nin geri dönüşünü uzun süre inkar eden Citroën, artık onun neo-retro tasarımını düşünüyor.

Yeni 2 CV hemen gelmeyecek ancak geliştirildiği doğrulanırsa modelin 80. yılına denk gelen 2028 yılı hedeflenecek.

Her halükarda, Citroën'de üst düzey bir kaynağa dayanarak Fransız ikonunun 30 yıllık kariyeriyle yeniden bağlantı kurmak için temellere dönüşün tartışıldığını duyuran Autocar'dan İngiliz gazeteciler bunu söylüyor. Daha da çılgın olanı, Citroën'in neo'dan ziyade retro kartı oynamaya çalışması ve bu nedenle Renault'nun R5 E-Tech'te yapmaya çalıştığı gibi modern tarafı dışlamasıydı. Üretim maliyetlerindeki hizmet basitliğini ve markanın insanlara bir araba sunma başarısına katkıda bulunan geçmiş yıldaki bu modellerin felsefesini haklı çıkarmak için kesinlikle yeterli.

Citroën serisinde elektrikli 2 CV'nin yeri neresidir?


Şu anda, bir platform 2 CV'nin bu değişimini zaten barındırabilir. Bu, C3 veya Fiat Grande Panda gibi Stellantis grubu içinde paylaşılan şasi olacaktır. Citroën, C3'e kıyasla fiyatları daha da aşağı çekmek için elektrikli otomobillerin akülerini işaret etti. Belki de Çin'in CATL'si ile İspanya'daki üretim anlaşması uzun vadede bu faturanın azaltılmasına yardımcı olabilir. Elektrikli 2 CV bu nedenle Citroën AMI ile ë-C3 arasında, yani 7.990 ile 23.300 Euro arasında konumlandırılacak. Tam tersine Dacia Spring ve Leapmotor T03 ile rekabet edecek.

Bu arada Citroën, yeni ë-C3'ün yeni ve daha uygun fiyatlı bir versiyonunu piyasaya sürmek için 2025'ten yararlanacak. Dacia gibi plan, daha küçük bir batarya entegre ederek 200 km menzile ve 20.000 Euro'nun altında bir fiyata, hiçbir ekolojik bonus kesintisi olmadan ulaşmak olacak. Gelecekteki Renault Twingo ile rekabet etmeye ve bu potansiyel 2 CV'ye zemin hazırlamaya hazır olacak.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

Koç